måndag 26 juli 2010

Kalasdags!


Inget ont som inte för nåt gott med sig - och vice versa, men det fina med födelsdagar är att man får äta gott - så mycket man vill! Och baka gott till kalas, så klart! ...jag fuskade lite och firade redan igår - men det betyder ju bara att jag kan blogga om det på rätta dagen istället! :) ...och äta ÄNNU mera gott ;)

Jag prövade på två nya recept: Rabarber-jordgubbstårta och franska chokladmaränger! Dessutom lagade jag mockarutor - en riktig klassiker! [se t.ex. Lindas favoritrecept sid 18:)

Rabarber-jordgubbstårtan är igen ett recept från pirkka (se sid 23), men jag gjorde den med ett vanligt digestive-botten istället för som det står i receptet.

Franska chokladmaränger hittar du recept på här. Förstår inte varför det i receptet står att man ska smälta chokladen i en fryspåse - men annars gjorde jag som det stod i receptet här. De ser jag fram emot att pröva på på nytt, men med karamellfärg istället för choklad...

...jag kan också meddela att jag tydligen varit snäll ett år igen, och fått en massa presenter jag kommer att ha nytta av när jag kockar och handarbetar och pysslar i övrigt- vilket säkert kommer att synas på bloggen! Tack alla! :D



Inga kommentarer: