fredag 2 mars 2012

Äntligen...

Här har jag flätat det främre håret så att det blir som ett diadem över huvudet;
jag har börjat vid ena örat och flätat en bottenfläta över huvudet, men jag
tar bara till hår från främre sidan av huvudet, och lämnar resten av håret löst. 


har jag också stickat en buff! Min första buff var ju en present från mamma.

Dels ville jag ha en buff till (det är ju så skitskoj [av någon anledning]), dels ville jag göra mig av med lite restgarn (alltid nödvändigt). Så jag använde mig av samma garn som min klänning/tunika, och mina sockor - mitt "marmeladgarn", så att säga. :)

Eftersom jag hade begränsat med garn, behövde jag en buff som inte krävde så mycket garn. Det blev en variant av en annan (orange) "buff"(?) jag stickat tidigare - alltså inser jag nu i skrivande stund att detta är den andra buffen jag stickar! Wow! :) Men den buffen blev ju en present till svägerskan min. :)

Den idéen i kombination av mönsterinspiration i Pieni Suuri Neulekirja (= Liten Stor Stickbok) (keskivaikea pitsineule nro 45 [medelsvårt spetsmönster nr 45], sidan 275), gav följande resultat:

Inga kommentarer: