tisdag 12 juni 2012

Fotosafari!

Tanken var att vi i söndags skulle se på olika former av hantverk på forngården i Snappertuna med mamma, läs mera om deras program i artikeln här. Visst var det å ena sidan intressant, men å andra sidan gick det snabbt och se, och var väl sen sist och slutligen så där måttligt fascinerande...

Vi tyckte det var mycket intressantare att fokusera på oss själva, visade det sig! Vi tog oss en liten foto-promenad mot slottet, och passade på att fotografera våra nytillverkade kläder:

Jag hade stickat en väst i Eskimo (drops), modell varmare, men det passade bra denna blåsiga molntäckta dag.  Detta var för övrigt också min flygplansstickning, stickningen jag köpte bambustickor för. Det visade sig dock att om man reser med sambon, så behövs inte stickning medtagas, jag hann knappt börja på resan. Detta är dock ett MYCKET snabbt projekt, så trots det tog det inte länge att få västen färdig. Mönstret finns naturligtvis tillgängligt på nätet. Garnet (Eskimo) för övrigt en stor favorit! Ett nystan kvar - vad ska jag göra med det?

Mamma hade virkat en tröja enligt ett mönster ur Novita; "Virkattu jakku" ur Novita Kesä 2010 närmare bestämt. Mönstret tyvärr inte tillgängligt på nätet - ni får köpa tidningen om ni blir inspirerade. :)

Här följer ett urval av fotona vi tog (dom är många, men jag kunde inte välja....):

Först ett "vanligt tråkigt" poserande foto....

Mamma uppmärksammar gärdsgården, och visar samtidigt ryggen på sin tröja ;)

Roligare har man tillsammans, när man "fjantar sig" lite... :)

Ett fotografi med borgen i bakgrunden - ett måste!

Jag märkte ju tidigt att det gäller att se efter vart man stoppar fötterna för att undvika fårskiten i mån av möjlighet, men att få en spik i skon var jag inte beredd på! Här har jag redan tagit ut den ur skon... (Med spetsen svängd utåt är det ju ingen fara....)

Får! Garnets ursprung! ;)

Väskan har jag ju förstås också gjort själv; Tote Couture!

Ett sista foto vid syrenen, innan det är dags att återvända till "storstan" Karis. 

2 kommentarer:

Kerstin sa...

nåja, det blev ju int så pjåkigt =o)

Linda sa...

:)