måndag 18 juni 2012

Mera stickat stuff

Den här gången har jag gjort en buff! 
Den kan mina axlar värma
när jag far ut och svärma ;)

En trevlig sommarstickning, man behöv ju inte bara sticka tjocka ylletröjor och -mössor! (Vilket ni säkert märkt, om ni tittat på min blogg...) Detta blev en blandning mellan buff och poncho, lite beroende på hur man har den på sig - och passar således alla årstider! Nu på helgen var det ju lite ruskigt väder här i trakten iaf, så det var riktigt skönt att ha denna skapelse på sig...

Mönstret kommer återigen från drops, och ni kan hitta det här. Vid första anblick kan den här spetsen verka något komplicerad, men det är inga problem när man väl kommer igång (även om det kan vara värt att aldrig vara långt från mönstret) - och det är så värt det! Jag tycker det blev otroligt vackert.

Garnet, Drops Baby Alpaca Silk inhandlat från Lankalinja här i Karis, är något av de skönaste garn jag någonsin arbetat med! (Och jag vet att jag inte är ensam om att tycka det!) Jag måste absolut hitta flera projekt som passar till det här garnet - tiden får utvisa vad det blir!

En bild på det vackra mönstret i närbild, även om fotografiet inte riktigt kan göra mönstret rättvisa, kanske ni ändå får en bättre föreställning om hur det ser ut. 

1 kommentar:

Kerstin sa...

väldigt vackert mönster, måste no kanske låna mönster...