onsdag 13 juni 2012

WWKIP-day!

Ni har väl inte missat att det är World Wide Knit in Public Day!?!! Om ni har - no worries, ni hinner än. Det är nämligen en högtid skapad av kvinnor som använt sitt förnuft, därför kan man välja en dag mellan 9:e och 17:e juni att sticka offentligt (märk väl, en dag av dessa, det är fortfarande WWKIP-day, inte week).

Vi hade högt flygande planer med Stick-ti'-Karis -gänget, men uppslutningen var slutligen inte så stor (bättre lycka nästa gång). Vi får väl se det som så, att jag, Sofie och mamma är de ivrigaste i gänget. :) Hemligheten bakom vår iver ser ni på bilden nedan: skumppa!


Förutom att skumppa och stickning passar ypperligt ihop, behövs också något annat... Och det har vi ju lärt oss från Friday Night Knitting Club (bl.a), att dit hör också cupcakes! Jag är sällan svår-övertalad att baka cupcakes... Just till detta festliga evenemang hittade jag ett recept himmelskt ljuvliga sommriga söt-sura delikata cupcakes med vitchoklad och rabarber av pirkka, se länk här, som jag verkligen kan rekommendera! Toppingen lagade jag lite enligt eget huvud, men i övrigt följde jag receptet. Detta är cupcakes ni inte vill missa, jag lovar! Marsch till köket och laga cupcakes, och sedan ut på terass/balkong/närmaste bänk med stickningen och en muffins (eller två). ...och ett glas skumppa...?



Inga kommentarer: