fredag 10 augusti 2012

Blomstöd

Dags att ta itu med arbetet med hårdhandskarna,
här sitter jag och läser uppsatser skrivna över sommaren.

Håret har jag här i en fiskbensfläta som börjar redan uppe på huvudet,
även om det inte syns så bra på bilden
- enligt Lilith Moons instruktioner i den här videon.


...och med det menar jag att min nytillverkade dyna med blommotiv får stöda min rygg i soffan! (Vilket dock är väldigt svårt att få smart fotograferat [dynan bakom min rygg, så att man ser dynan], så ni får nöja er med denna bild.)

Dynan är stickad enligt samma mönster som min tote couture -väska, i restgarn efter min magiska bolero + mössa & vantar. Egenhändigt sytt på min fina symaskin, naturligtvis (jag har ännu inte riktigt vant mig vid att jag kan sy själv). Jag tänkte genast när jag såg mönstret att det skulle passa minst lika bra som dyna, om inte bättre?

Ett lyckat projekt vill jag påstå. Tycker dynan passar perfekt där i vår soffa, till både färg och form! :)



Den andra dynan har mamma gjort.
Ett perfekt exempel på mormorsrutan oändliga variationer, som jag pratat om.


2 kommentarer:

Kerstin sa...

nej Lindaliten, den andra dynan har din mamma gjort, till din mommo ;-)

Linda sa...

Hups! :) Korrigerat.