måndag 17 september 2012

God morgon!

Sådant här morgonmål borde man ha varje morgon! Färskt bröd med pålägg och gott té - hela kannan full som man dricker upp i maklig takt medan man läser tidningen eller pysslar med annat... Fotot är dock taget på sommaren då jag hade mera tid, men jag inbillar mig att jag har mera tid nu någon vecka framåt också. (Detta brukar dock vara en illusion, men den som lever får se!)

Brödet var kanske inte det mest lyckade (tog inte närbild för det ser inte ut som i receptet), men gott ändå - och det är ju huvudsaken. Vill ni också laga brödfräta med sesamfrö, så finns receptet här.

Vad jag tycker blev desto finare är brödkorgen, som inspirerats av följande drops-mönster. Inspirerats säger jag, för jag virkade bara halva (lämnade bort de höga kanterna) - inte för att vara lat, utan för att jag tycker det blev snyggare och mera praktiskt. (Det ser ni ju på bilden, att den ser perfekt ut precis som den är!) Vill jag ha något annat än bröd i skulle det säkert göra sig med högre kanter.... Nu blev det ju garn över, så kanske ni får se strax! :)

Här ser ni brödkorgen tydligare! Bottnen är virkat i "vanliga" stolpar, och kanterna är vackert mönstrade.
För att ge mera stadga har jag "sockrat" den (lockar inte myror efter att det är intorkat, don't worry),
och dessutom satt i papper i bottnen. 

Inga kommentarer: