tisdag 13 november 2012

Världens enklaste projekt

Jag överdriver inte då jag säger att det tog mig under 30 minuter att virka detta mobiltelefonfodral. Jag har vittnen - oberoende sådana dessutom eftersom jag virkade i skolan och inte hemma.

Hur snabbt det går beror förstås på hur tjockt garn man använder - mönstret (drops) kan med fördel anpassas enligt vilket garn som helst, till vilken mobiltelefon som helst, eftersom man ska virka så många maskor att det är lika brett som telefonen, och utgå därifrån och virka uppåt.

Detta är förstås ett av de mönster jag förberett till stick- och virkkursen i skolan - och jag använde också ett av de garn jag fick donerat från Novita till det, varför jag är osäker på vilket garn det sist och slutligen var... Men det är snyggt med ett melerat garn till ett så enkelt mönster. :)

Jag har nu flera olika mobiltelefonfodral, och bra det. Dels skyddar det mot att skrapa skärmen, stickar/virkar man till handtag är det enkelt att bära den med sig (från klass till klass t.ex.), och när det blir kallare skyddar det telefonen mot kylan - jag har erfarenhet av att en gång mitt i natten i Åbo haft problem ringa efter en taxi, eftersom telefonen inte fungerade när det var kallt... 

Inga kommentarer: