lördag 1 december 2012

Glad lillajul!

Tortillas i jultappning!
Egon har ärvt Brynolfs tomteluva (ifall någon minns Brynolf - min  "bilmaskot" från forna tider...).
Nu har jag ju annan dekor i min bil. :)

Lägg också märke till hur hög snön är utanför fönstret!

Julstämningen har låtit vänta på sig för min del hittills i år. Och jag kan inte säga att jag är riktigt "där" ännu heller - vilket inte heller är nödvändigt, jag tycker det julpyntas och -stressas allt för tidigt - men det är ju i alla fall lilla jul.

Igår blev jag dock lite mer vänligt inställd, efter att vi lärare tassade runt i skolan med tomeluvor på och delade/slängde ut godis i takt med julmusik den sista rasten. (Undrar om det var mer uppskattat bland lärare eller elever....?) Det är ju det julen går ut på: inte att köpa julklappar för dyra pengar, inte att stressa med mat och städning och paketeras, eller att förvandla hela huset till tomteland - utan att få ett tillfälle att vara tillsammans, skratta, ha roligt. 

Så när jag kom hem passade jag på och julpyntade lite hemma, passade ju speciellt bra eftersom jag väntade  besök till kvällen. Maten var kanske inte så julig som jag brukar ha till lillajul, men tortillasen jag serverade blev väldigt juligt serverad i alla fall. :) Det blev ganska stämningsfullt ändå som ni ser! :)

Efterrätt blev det naturligtvis också, en chokladdessert (bekant från tidigare inlägg) serverad av en juligt uppklädd Egon. :)

Inga kommentarer: