onsdag 19 december 2012

Tomten spejar

Checking it twice
Gonna find out who's naughty or nice.
Santa Claus is coming to town
Santa Claus is coming to town

He sees you when you're sleeping
He knows when you're awake
He knows if you've been bad or good
So be good for goodness sake

...och nu vet tomten också när och med vem jag pratar i telefonen, för han övervakar den mycket noga, kan man säga. 

Jag såg ett mönster i en handarbetstidning, eller en bild ska vi säga, på motsvarande mobilfodral, men jag köpte inte tidningen. Jag blev ändå sugen att virka ett tomte-mobilfodral, men när jag senare sökte mönstret för inspiration och övervägde köpa tidningen, hittade jag den inte. Strunt i det då, tänkte jag, och designade ett eget tomte-mobilfodral. Hur likt det är vet jag inte, eftersom jag inte kan jämföra med min inspirationkälla då jag inte hittar den, men visst blev det likt en tomte?

Bandet fodralet är fast i är fastsatt med knäppen, så att det går att ta löst om önskas. På jobbet föredrar jag att ha telefonen med i axelband för annars blir den antingen sönderskrapad och -klämd i någon ficka, eller också tappar jag den i golvet. Men i andra situationen kanske banden är onödiga, om jag har den i väskan eller dylikt. Valmöjligheter är alltid bra. :)

Detta är för övrigt mitt första egenhändigt designade virk-mönster!
tomtemobilvärmare

Inga kommentarer: