måndag 25 februari 2013

Blått är flott 2

Frisyren jag har här är "Side swept Gibson Tuck Updo" enligt instruktioner av Lilith Moon.

Det är kanske inte konstigt att jag fastnat för blått nu, med tanke på fredagens fest - dessutom fick jag kanske lite överdos av rosa efter alla hjärtans dag [1] [2] [3] (jag har ännu inte visat alla rosa projekt jag gjort på sistone - ni minns väl det halvfärdiga arbetet ni såg i det här inlägget?). Liksom mitt senaste blå projekt tycker jag dock detta blev väldigt flott i all sin enkelhet.

Jag virkade en krage i blommönster enligt detta drops-mönster. (Eller "halsvärmare" som det står där!? Värmer knappast massor?) Helt enligt instruktionerna använde jag Drops Cotton Viscose, och till skillnad från när jag använde det till min envisa tröja i lila, var jag  den här gången mycket nöjd med garnvalet. Här passade det perfekt och vi hade ett bra samarbete!



För att fullfölja mitt blå blåa tema virkade jag dessutom ett par matchande örhängen i samma mönster (men virkade 1-3 av 5 varv), men i tunnare garn med virknål 1,25 mm.





Här syns det tydligt hur vackert mönstret är, och hur bra det gör sig i det lätt glansiga garnet.

Inga kommentarer: