torsdag 14 februari 2013

Glad vändag!


Debatten går om man ska fira vändag, eller om det bara är ett kommersiellt trick för att vi ska köpa mera. Jag kompromissar: Köper inget hjärt-format "I love you" -stuff, däremot tillverkar jag eget (av ingredienser / garn jag har hemma) och firar därför fullt ut! Som jag brukar, gällande de flesta högtider... ;)

Måste ju säga att eleverna i dagens abi-teater (vi firar penkkis / bänksuddardag i Finland idag - i teatern gör abina parodi på elever och lärare) porträtterade mig rätt så bra, eftersom jag där, efter att kommit lite senare till mötet på min moppe bjöd på hembakta bullar åt alla lärare - och i verkligheten hade jag med en låda alla hjärtans dags-kex som ni ser på bilden ovan. (Som ni också ser på bilden har jag delat ut flera burkar än "bara" till kollegerna.) Receptet på tutti-frutti kexen hittar ni i Flera Favoriter (något de också kunde citera...).

Bloggen min behövde dock tydligen förbättras, eftersom de gjort en egen variant med egna inlägg.... ;)

Förutom kex-hjärtanen, har jag också gjort hjärtformade örhängen, brocher och t.o.m. min frisyr! (Går jag till överdrift? Nää...)

Frisyren är som vanligt inspirerad av en av Lilith Moons videon, och gav mig många komplimanger idag på jobbet! :)

Brochen är inspirerad enligt mönster av Simply Crochet, men jag såg bara på bilden och virkade hjärta enligt det här mönstret, och virkade några extra varv med fasta maskor på det större hjärtat. Garnet är Novita Miami.

Örhängena är virkade i samma hjärt-mönster (som jag också gjort örhängen av tidigare), bara att i tunnare, men lika pink, garn.

Gjorde några extra brocher och örhängen att "dela ut". :)
Så här i all vänlighet på alla hjärtans dag!

1 kommentar:

Kerstin sa...

jag är åtminstone HJÄRTLIGT tacksam och glad för ditt pyssel, både det virkade och det bakade!
Du är en hjärtegod unge du!