tisdag 4 juni 2013

Köket är invigt!

... köksgardinerna är på plats - och ååh vilken utsikt!



Köksgardinerna ni fick smygkika på tidigare är nu på plats i vårt härliga kök! I hela huset återstår ännu några detaljer i det hela, men köket är så gott som klart! Har hunnit använda det en hel del redan också, det första jag tillredde var taco-pajen ni ser på bilden, mina banan-choklad muffins hörde ni om i föregående inlägg även om ni inte såg dem, och förutom det har jag gjort kycklingsoppa (rester av vilken väntar på mig när jag kommer hem från jobbet, tur jag skulle laga prov så jag fick sätta mig vid en dator med internet en stund - ni har sett motsvarande tidigare), plättar (som det inte finns rester av...) och chocolate chip cookies (också dessa en gammal favorit, se dem t.ex. i detta inlägg). Samtliga recept råkar finnas i Lindas Favoritrecept, förutom muffinsen som finns på bloggen och i Flera Favoriter i kladdkaksvariant.

Den tredje bilden visar utsikten från vårt köksfönster! Inte så pjåkigt, jag trivs som landebo! :)

Och på tal om utsikt, så skall ni få några bonusbilder...

Denna syn mötte oss utanför hjälpköksfönstret i morse!
Va trevligt att vi också har husdjur! Ruben mötte ni ju tidigare, som tyvärr inte mår så bra längre - men storbrorsan Albert skuttar omkring och hälsar på oss med jämna mellanrum!

Detta är Fasse.


Jag tog mig en premiär-morgonlänk i mina nya hemtrakter i morse, men tvingades stanna och fotografera med jämna mellanrum. Det är ju så vackert!

Förutom vackra landskap i övrigt, så länkade jag förbi bl.a. Raseborgs Ruiner och Snappertuna kyrka.
På sista fotot ser ni vårt hem, Aspen, lite på håll. 
...jag ska rätta mina prov nästa vecka, så då kommer jag väl till skolan och min internet-kopplade dator och kan passa på att blogga lite, annars kan jag prova blogga från min platta (i vilket fall det blir kortare inlägg med färre bilder, skulle jag gissa) i väntan på att också Aspen kopplas till the world wide web. 

Inga kommentarer: