måndag 3 juni 2013

Sommarlov!!!


Äntligen är det här - sommarlovet; efterlängtat och välförtjänt!

Jag önskar jag kunde säga att jag har många slappa dagar framför mig, men jag har de facto ett ganska hektiskt program i varje fall i början på sommaren - dock ett ganska trevligt program. Sen gäller det ju också att förbereda sig inför nästa läsår, vilket jag absolut inte kan slarva med då jag lägger till ett nytt ämne och tre nya årskurser i en ny skola till på repertoaren. Då finns det att planera och fundera, minsann!

Det nya ämnet är huslig ekonomi, så mat-delen av min blogg lär inte minska. Vad gäller den nya skolan (som inte är jätte ny - jag har både studerat och arbetat där), så hoppas jag att elever och kolleger är lika trevliga som var jag jobbat nu (och delvis fortsätter). De senaste åren har verkligen visat mig att jag valt rätt yrke, framförallt ett roligt och omväxlande yrke, som bjuder på många utmaningar och skratt.

På bilden ovan firar vi den näst-sista skoldagen med lite picnic efter att de sista svåra besluten för läsåret tagits. Om alla arbetsdagar vore så sköna... Mitt bidrag till picnicen var banan-choklad muffins (som ni sett på bloggen tidigare) - tillagade i min nya ugn, dock ofotograferade den här gången. Det  bjöds på så mycket gott - bl.a. tunnbrödsrullar som jag definitivt måste fråga receptet på.... (Vilket jag iofs redan gjorde, men att komma ihåg är en annan sak...)

Bilden till höger är fotograferad den första sommarlovsdagen. Vad härligt att bo på landet den här tiden (jag hoppas jag är lika glad i vinter), en kort cykeltur och så är jag vid Raseborgs ruiner och äter glass. Härligt!

Inga kommentarer: