måndag 17 juni 2013

ZzzZZzZzzz


Jag fortsätter med att sy gardiner - och än är jag inte färdig! Efter köks- vardagsrums- och matsals-gardiner var det dags att sy gardiner till sovrummet. Egentligen borde jag sytt våra dessa mörkläggningsgardiner först, eftersom vi har morgonsol, men jag var först tvungen att fara till Eurokangas i Helsingfors och köpa skitdyrt tyg! (Eurokangas är nog bra, råkade vara det här tyget bara som var dyrt - 177 euro!...)

Dessutom införskaffade jag samtidigt min första (?) (Maria -) Montazami -toffs, som hänger vid gardinen i lilla fönstret. :) Viktigt med detaljer....

PS! Vilken färg tycker ni att tyget har? Tacksam för svar, vi har lite diskussioner hemma.... ;)

PS2! Eftersom jag nämnde en tidigare möhippa, kan jag väl visa en bild från lördagens också, även om jag inte direkt hittar någon handarbets- eller matkoppling som brukar höra till bloggen... (Vi åt visserligen mycket mycket gott!) Denna gång var jag själv i huvudrollen, så det är bara att tacka alla som ordnade det så fint för mig!
Vi var bland annat till Svartå Slott, var den ena efter andra finklädda damen gömde sig i rummen och överraskade mig totalt!

Inga kommentarer: