tisdag 16 juli 2013

Sommar-rea!

...i Åbo!
Hurra hurra hurra! :D
Strålande dag!


Ingen skillnad hur tajt budget man har, något hittar man alltid! Och, tja - kassarna blev ganska välfyllda som synes på bilden. Dock är både mammas och mina kassar där, skyll inte allt på mig!

Vi var till lankamaailma för första gången! Garnbutiker är ju alltid fantastiskt, så därifrån blev ju lite handlat - tur så var det rea iaf. Inte lika stor som karnaluks, men kul i alla fall! 
För min del blev det garn till Fat Bottom Bag och Bridal Shrug (dock inte i vitt, för jag är ingen brud mera, utan fru - men fryser gör jag fortfarande ibland). (Hittar man ingen väska att köpa, köper man garn till väska - mamma däremot hittade två väskor, så hon köpte garn av andra anledningar.)

Förutom det fyndade jag bl.a. lite presenter, en gnutta kläder (väldigt lite), mera tyg (det ska bli mera gardiner till mitt vackra hem!), en tidning och diverse fynd - bl.a. diskhandskar från ClasOhlson som jag är barnsligt förtjust i; hade ett par tidigare som gick sönder. (På vägen hem kom jag på att jag har diskmaskin nuförtiden [lyx], men oh well...) Ah, och Rabarberté hittade jag i Saluhallen, lyckan var gjord!

Frisyren här är en "60's bun", super enkelt men ändå elegant.
En favorit, helt klart.
Se Lilith Moons instruktioner här




Kjolen jag har på mig har jag för övrigt sytt själv också! Den har varit flitigt använd redan i sommar - den är så sommarskön, enkel och bekväm, men det har inte blivit tillfälle att fotografera!

Men i slutet på dagen, vid det obligatoriska besöket vid Café Art och sedan med Carl-Johan och Alexander I passade vi på att fotografera.

Vi är precis på väg att avnjuta té / kaffe + Irish Coffé -kaka och örfil på bilden till vänster, så vi var verkligt nöjda! ...måste försöka hitta motsvarande recept på Irish Coffé -kaka, det var verkligt mums! (Tips tas emot, någon form av mousse-kaka var det.)







Inga kommentarer: