tisdag 6 augusti 2013

Angel





En månad som lyckligt gifta, och avslutningsvis (?) ytterligare lite bilder från bröllopet - och handarbetet jag antytt finns...

Nu råkade det ju vara en strålande varm sommardag, men ifall jag varit frusen stickade jag nämligen en cape, Angel Capelet (ravelrylänk) åt mig och en likadan i mindre format till min söta brudnäbb. Garnet jag använde var Gedifra Pertinio

Denna skapelse gör verkligen skäl för sitt namn! Jag har handarbetat mycket jag är stolt över (cowboy outfit, Linda & Jocke -dynorna, kattmössa för att nämna några), men tror att detta utan tvekan är det vackraste jag gjort! Den blev inte så mycket använd på bröllopet, men lyckligtvis kan jag använda denna flera gånger (till skillnad från klänningen). 

Här följer några bilder från bröllopet, fotograferade av min bror mästerfotografen. Många med cape, några bonus utan... 











Inga kommentarer: