måndag 9 september 2013

När katten är borta

Sköna nya dynor i soffan, en konjak och lite choklad, en ny stickning på gång (som inte syns så bra på bilden, men det ska bli en sjal), vackra blommor... På något sätt tog jag mig igenom även denna helg! ;)

...tar råttan fram symaskinen. Jag har varit gräsänka på helgen och har passat på att göra sånt som det brukar bli mindre av där emellan, bl.a. alltså sytt!

Jag började med att sy dessa kuddar, tyget överblivet från fodret till min senaste väska - något jag faktiskt räknade med från början för tyget passar så bra här, både i färg och mönster. Tyget är nämligen vagt mönstrat av blad, vilket passar utmärkt här på Aspen.

Fina blommor har jag också, som ni ser... :) Dem hade jag på dörren då jag kom hem från jobbet på fredag! Hade nämligen hittat en telefon i diket då jag var ut och gå i hemknutarna på torsdag.


Ett garn vid namn "Linda" (av märket Katia)!
Det skall bli en sådan här bolero av detta garn!

På lördag var vi lite ut på vift med mor. Bl.a. var vi till Knapptigrarna i Degerby, något som vi länge planerat! Den butiken var verkligen värd ett besök - de har ett väldigt stort utbud av bl.a. tyger och knappar - och så lite garn också!

Jag köpte tyg till 3 stycken projekt, varav ett redan är klart (som sagt, jag passade på att sy denna helg) men jag visar det lite senare... Dessutom köpte jag lite garn, som jag absolut inte kunde motså, och det var inte för att det råkade vara nedsatt...

Förrätt: Bruschetta, recept enligt Lindas favoritrecept s 38.
(Jag hade även gjort batongen själv, naturligtvis.)

Varmrätt: Pepparbiff med konjakssås, recept enligt Flera Favoriter s 114, serverat med ostpotatis, tomatblomma och det sista av gurkorna från vår vackra korg.

Dessert: Chokladcheesecake, recept enligt Flera Favoriter s 190, med extra hallon.
På söndag satte jag genast igång med att förbereda en 3-rätters välkomstmiddag för maken som varit borta sedan torsdagen! Det var riktigt kul att planera en hel meny för en gångs skull, och dessutom blev den mycket väl emottagen! :) Jag tog t.o.m. fram vår fin-servis och fina bestick - och öppnade naturligtvis en flaska vin...


Inga kommentarer: