söndag 15 december 2013

Julfest-fin 2013

Denna frisyr har jag gjort genom att ha sidobena,
och forma "vågor" på ena sidan medan håret är fuktigt (och med skum i för hållbarheten),
och sedan forma håret till en "bulle" vid ena örat.
Det blir en ganska klassisk look.

Den här sjalen har jag virkat för länge länge sedan (sportlovet i februari, om jag minns rätt), men först nu på helgens julfest fick jag tillfälle att använda den. Konstigt egentligen - en enkel svart sjal i spets kan man använda hur ofta som helst skulle man tycka?

Denna sjal vid namn Sweet Pea Shawl är ur boken Stitch n' Bitch Crochet - boken innehåller en massa bra mönster, jag har bl.a. virkat Blue Shoulders ur samma bok. Denna sjal virkade jag i Novita Säde - glittret gjorde sjalen extra festlig tycker jag. Ett väldigt snabbt och lätt projekt - med strålande resultat.

Och jodå, julfesten var riktigt kul om någon undrade. Ännu har jag någon julfest kvar innan det blir jullov, då kan jag behöva varmare kläder misstänker jag (mindre dans...), så då tror jag att jag återanvänder min julfestfina look från 2012, som jag också är riktigt nöjd med. Den tröjan var så skön och mysig men ändå fin - börjar ha ganska bra med klädalternativ så småningom.



Inga kommentarer: