lördag 14 december 2013

Överlevnadstaktik!

stormen Seija slog till [1] [2] var vi en av de 10 000 tals som blev utan ström, och eftersom vi nu för tiden bor ute på landet, så tog det ju en liten stund innan vi fick strömmen tillbaka. Ca 20 timmar var vi utan ström.

Jag var ju på jobb emellan var vi hade el, men väl hemma gällde ju att hitta på något att göra i mörkret för att hålla sig vaken. Läsa tidningar, äta, spela... Och sticka förstås!

Jag fäste cykellampan på vår vanliga lamp-arm, och en lampa fäste jag i håret (hårlampa istället för pannlampa?), och sedan gick det alldeles utmärkt! Jag måste ju hjälpa tomten att få alla klappar klara i tid till jul.....

Och just som jag insåg detta kom strömmen tillbaka. Bättre så. :)

Alltså kan vi konstatera att så väl vid strömavbrott som vid brännskada finns det alltid knep så att man kan fortsätta sticka. Nå, jag måste erkänna, att när blåsorna var som värst på min hand tog jag faktiskt paus i stickandet.... (Ett tecken på att något är fel, då jag inte stickar?)

Inga kommentarer: