lördag 7 december 2013

På plankan

Vi firade självständighetsdagen lite i efterskott hos oss. Vi var båda så trötta och hängiga igår (refererade ju till min flunssa också i tidigare inlägg - förbaskat alltså, vad trött man blir!), men idag hade vi lite mera energi.

Det blev fint så det förslår: Vi gjorde plankstek enligt Per Moberg's Scenen, livet och konsten att laga mat; Älgbiffar (i vårt fall), hemlagad bearnaisesås, duchessepotatis, haricots verts.... Inte illa alltså!
Har ni inte boken - ingen fara - samma recept finns på recept. nu


En god dessert är naturligtvis ett måste efter en så superb huvudrätt. (Den krävde lite arbete, planksteken, men det var värt det...)  Det blev både vit och mörk chokladmousse. Choklad är ju aldrig fel....


Dessutom är jag alldeles särskilt blå-vit idag. Tyckte jag lite ändå försökte igår då jag lackade mina naglar blå (med silver-glitter vilket får stå för det vita), men idag brände jag mig dessutom "lite" - och ska vi se något positivt med det (vilket inte är lätt för det är *inte* skönt) så passar väl en blå ispåse och ett vitt förband en helgdag som denna. (Maten var visserligen värd besväret att göra den, men var nog inte riktigt värt detta ändå... F*n också, nästa gång ska vi försöka skippa denna bit!)


Mina naglar fotograferade jag annars igår redan, då jag gjorde vad jag tydligen alltid gör när jag är gräsänka [1] [2] [3] - sydde! Men ni får inte veta vad än... :)

Inga kommentarer: