lördag 18 januari 2014

Varmaste tröjan fram!

"Höstens must-have" stod det i mönsterbeskrivningen i Kreativ Stickning 4/2013.
Jag kan inte annat än hålla med. Hela årets "must-have" - man vet aldrig när man fryser!

Det har blivit vinter! -10 grader minst varje morgon, och jag brukar frysa så på jobbet... (under de lugnare lektionerna då jag inte springer av och an som en tok). Lyckligtvis var jag förberedd - jag stickade denna varma tröja jag döpt till Aspen-tröjan pga det vackra lövmönstret redan i oktober. Nu är jag verkligen glad att jag har den - den blir flitigt använd!

Mönstret hittar ni i Kreativ Stickning 4/2013 (var det fanns en massa andra trevliga mönster dessutom!), och den är stickad i Red Heart Lisa Big, 4½ nystan. Jag hade köpt 6 nystan (men detta garn var drygare än det som angavs i mönstret), så med resterna virkade jag min galaxia, som ni redan sett.

Tröjan är flitigt använd!
Det är bäst att ha håret fast till denna tröja (vilket jag ju annars också har ca 360 dagar i året - om inte mera) pga den stora kragen. Här har jag en knytfläta, se Lilith Moons instruktioner här

Inga kommentarer: