söndag 13 juli 2014

Happy Anniversary!


1 år (och 1 vecka) har vi nu varit gifta! Många fina minnen från vårt vackra bröllop att tänka tillbaka på.... Årsdagen firade vi i Jyväskylä vart vi var hela föregående vecka; en arbetsresa (med ganska lite jobb - pga Byggnadsmässan) / semesterresa.

Vi hade fantastiskt väder hela veckan (ett litet sommarregn kan också vara fantastiskt....) så också på vår bröllopsdag; Vi började morgonen med att basta i en mysig strandbastu, ett dopp i sjön från bryggan, muurikka-plättar (muurikka-premiär!) serverade med skumppa och jordgubbar. Skumppa och jordgubbar var det också en av bröllopsuppgifterna (jag har inte ännu hunnit blogga om alla utförda uppgifter, men har ser ni augusti, september, oktober, november, december, februari - vi har snälla vänner och familj!) - fast vi köpte en ny skumppa-flaska i Jyväskylä, och den vi fick får vänta till den stundande (och fasade) 30-årsdagen...

Sen blev det premiär för min nya vackra Pink Dream -bolero, virkad enligt detta drops-mönster, när vi for ut och äta (och dricka mera skumppa). Pink dream - ja verkligen; färgerna har mamma och en vän valt på en lankalinja-stickträff som jag missade... :) Vackra rutor, mönstret kommer säkerligen också att användas till annat, och jag gillar den här typen av boleron! ...jag har faktiskt en till bolero gjord av rutor (också det drops-mönster)...



Inga kommentarer: