tisdag 10 februari 2015

5-års lotteri!

På mina kokbokshyllor finns många kokböcker, men den jag använder mest är nog min egen: Flera Favoriter.
Vill du också ha den i din ägo - var då med i lotteriet!

Tiden flyger iväg! Snart - närmare bestämt om exakt två veckor - fyller denna blogg hela 5 år! Så här såg mina första blogginlägg ut, skrivna i februari 2010 från Vasa var jag då läste ämnesstudierna i pedagogik...

Till äran av detta tänkte jag ordna ett litet lotteri. Jag har nämligen ännu kvar flera exemplar av min andra kokbok, Flera Favoriter så sådana ämnar jag nu lotta ut. För var 10:e person som kommenterar detta inlägg lottar jag ut en kokbok, så långt mitt "lager" räcker ifall det skulle komma till det. Kommenterar 1-10 personer lottar jag alltså ut en kokbok, kommenterar upp till 20 personer lottar jag ut två kokböcker, upp till 30 personer skulle innebära tre utlottade kokböcker, och så vidare. Passa gärna på att skriva vad ni tycker om bloggen, hurdana inlägg ni vill se etc i samma kommentar. Kanske jag då blir så glad att jag hittar ännu flera vinster att lotta ut, man vet aldrig... ...ni som redan har en kokbok kan alltså ändå vara med, ifall jag hittar på andra vinster - och så hjälper ni ju till att öka antalet kokböcker som lottas ut (säg då isf till, om annat än kokbok önskas)!

Kokboken, som ni kan läsa mera om här, är 239 sidor tjock och innehåller 409 olika recept - många av vilka ni har sett på här bloggen, eller setts hänvisas till härifrån, så det är inte helt fy skam, om jag får säga det själv.

Dragningen sker naturligtvis på bloggens födelsedag, dvs den 24:e februari. Någon exakt tid säger jag inte, så se till att kommentera innan dess!

Jag hoppas på många kommentarer! :)

8 kommentarer:

Kerstin sa...

Jahapp! nu ska jag skynda så jag blir första som kommenterar! Bara 9 kvar så blir det vinstutdelning! :-D

Solveig Stenroos sa...

Jag skyndar också så att jag blir nummer två att kommentera. Skoj att följa med dej Linda. Du var ganska liten då jag såg dej första gången och nu stickar, bakar o pysslar du på :-) Hoppas såklart på att få en av dina kokböcker !

Huithapeli sa...

Tack för en trevlig blogg! Har fått många goda ide'er härifrån. Och en kokbok till har jag alltid behov för. Hälsar Lenitha

Nancy sa...

Linda...this is my 2nd try...I don't know if I'm in the right place to leave a comment. But I wrote that I love your blog because the pictures are so lovely and the food looks so yummy! I appreciate what you do and even more so because I don't like to sew, so when I see lovely purses and knitted items, I think it's wonderful that you have that gift. You offer many tips and recipes and everything is so well done...your blog is a treat for the eyes and is educational! Congratulations on the publishing of your 2 cookbooks!

NicoleEmelie sa...

Hittade just till denna fina blogg (tack Kerstin!) o vill såklart vara med på lotteri :)

Erja Holmberg sa...

Jag var i Svartå bibliotek när du presenterade din kokobok, var det den första kanske? Men det blev inte köpt då så jag är gärna med på lotteriet. Älskar kokböcker fast jag sällan lagar nåt.

Kocken sa...

Hej Linda! Deltar gärna i utlottningen. Brukar alltid nu och då sticka in mig på din blogg. Fina handarbeten du gör. :) Speciellt beundrar jag dina variationer på mössa till tekannan. Är de svåra att göra? Tack för en fin blogg!

Anonym sa...

Hej! Jag tycker om att läsa din blogg. Jag har stickat kattsockor och nu inne på mitt andra par traktorsockor. Tack för mönstret!