fredag 17 juli 2015

På gångs!

Ägg- och mjölkfritt ska det vara.... No egg, "rypsolje-smörliknande produkt" och havremjölk. Keikkor och grejor.
Bullarna blir lika goda för det. Minst.
Jag undrar om jag skulle märka skillnad jämfört med "vanliga" bullar.... Men jag vet någon som skulle märka! Varför jag bakar så här.
Ni vet vad som nalkas då dessa ingredienser kommer fram? Jajamänsan, det är finfrämmande på väg. Ni som inte vet vem det är frågan om, får hoppas att det kommer bilder på gästerna. Man vet ju aldrig...


Här ser ni vilken färgskala det blir, alla färger jag har nu till förfogande finns representerade i den här bilden. Men om garnet inte hinner till (möjligt) och jag köper mera, då vet man ju inte om det slinker med någon annan färg också... Skön blandning så här långt i alla fall.

Och med på bilden kommer mitt härliga smycke jag fick i julas, som är så praktiskt när man virkar, eller annars byter tråd ofta. Ett riktigt handarbetssmycke; man kan skära av garnet i "hacken" som finns på smycket, men det är så smalt att man inte skär av något i misstag. Fiffigt!
Sommarlov, och jag gör vad jag vill. Det betyder att förutom att jag bakar, så handarbetar jag. Jag sydde i knapparna i ett projekt imorse (som ni får vänta på att få se här ännu!), så jag har fått tillfälle att sätta tänderna i ett nytt projekt. Ett stort projekt ska det bli. Jag börjar med lite nalle-restgarn och ser hur långt jag kommer. Det är detta drops-mönster jag delvis följer - men min egen prägel så klart. 


Inga kommentarer: