måndag 12 oktober 2015

Varma gratulationer

....önskar jag en pinfärsk 30-åring med detta varma set!

Färgerna i det sköna Novita Karuselli påminde mig om födelsedagsbarnet. Första planen var en halsduk, men det blev en buff och ett pannband till slut. Man måste lyssna till vad garnet vill. :) Två nystan räckte till båda, ganska precis.

Jag stickade en Basketweave cowl, inspirerat av detta mönster
Jag har förut stickat en halsduk i samma mönster, vilket ni kan se i ett av mina allra första inlägg. Men haha, så fel jag hade när jag skrev att nästa gång jag använder mönstret gör jag det i ett tunnare och mer enfärgat garn... Samma grovlek på stickorna blev det också. Men, jag hade rätt i att jag använder samma mönster igen iaf, 6 år senare blev det. (Kul att se att den halsduken är fotograferad i vår Åbo-lägenhet [dock stickad i Vasa som nämns], känns som länge sen....)

Ice-princess headband är stickad enligt detta drops-mönster.

Inga kommentarer: