söndag 22 november 2015

Från det ena till det andra....

Förra helgen var jag hemma och sydde,
och avslöjade i blogginlägget att jag kommer att fylla på mina tyglager denna helg!

Jupp jupp! Mamma och jag tog tåget till Åbo, och gick runt där några timmar.
Jag gillar Åbo! Jag trivdes så bra att bo där... (Men jag trivs ju här på Aspen också!)

Julgatan öppnades i Åbo, det var mycket folk i gång - och se vem jag såg här!

Jag hittade vad jag sökte; tyg bl.a, som ni ser här ovan. Gissa vad det ska bli?
Jag hittade också två klänningar och en väska (verkliga fynd!!) till julens festligheter bl.a, men de passar båda till mycket! Lite lektyr, lite , någon julklapp osv... En mycket trevlig dag med goda resultat m.a.o. 

Nu sitter jag här och njuter av mitt té samtidigt som jag bloggar. Det här fotograferade jag i veckan, men ända skillnaden är att det nu är två muggar framme när maken också är hemma, semlorna är någon dag äldre (men goda när man rostar - morotssemlor är bäst; nog har han väl kanske rätt min kära man...) - och förstås att jag har nytt té i koppen. Det blev Rooibos vanilj (Forsman), samma som jag avnjöt igår på café också. Jätte gott - rekommenderar! Jag köpte också Rooibos-té med julsmak (som jag inte hittar på nätet...) 

Bonusbilder!

De här fotona är från tidigare i höstas, men jag insåg då jag bloggade om Egon senast, att jag aldrig visat de här bilderna när han bakar blåbärspaj! Precis som björnen i sången om Mors lilla Olle gillar Egon naturligtvis blåbär. :)

Inga kommentarer: